אדריכלות מודרנית- בתים פרטיים

עולם האדריכלות מתפתח ומשתנה כל הזמן. ראשית, חשוב להבדיל ולמקד את הדיון סביב אדריכלות מודרנית, ובתור התחלה בהשוואה מול אדריכלות עכשווית.

אדריכלות עכשווית שוברת את התכנון הסטנדרטי ("השטאנצ'") של מבנים מבחינה הנדסית ופיזית. כיום טרנד זה מאופיין בקווים ישרים, מינימליזם, גוונים בהירים ולא כהים ובשימוש בחומרים טבעיים ואפילו אורגניים.

אדריכלות מודרנית היא שם כולל למגוון מסוים של סגנונות ולגישות אדריכליות ב-100 שנים אחרונות. עם התקדמות השנים במאה ה-20 והתפתחות הכפר הגלובלי זלגו הגישות והסגנונות בין מדינות ואדריכלים בינלאומיים השפיעו מאוד על הבנייה, בעיקר בעולם המערבי, שהינו פתוח וליברלי יותר לשינויים.

ישנם מספר תהליכים בעשורים האחרונים שהשפיעו על התפתחות האדריכלות המודרנית כמו ההתפתחות הטכנולוגית (שימוש בבטון מזוין, שימוש בפלדה וזכוכית בבנייה פרטית וכו'), טרנדים חברתיים ומעבר מישובים כפריים לעירוניים ולסיום השפעות אומנותיות על עולם האדריכלות.

אדריכלות מודרנית בתים פרטיים

אדריכלות בתים מודרניים

רעיון אדריכלי שמתחיל כטרנד יכול להפוך לאופנה קבועה ואדריכלים יוסיפו אפשרויות שכאלה לארגז הכלים שלהם. הרצון של הלקוחות לבידול ("אנחנו רוצים להיות מיוחדים") מוביל את האדריכלים להרחיב את האופקים ואת "המכלת" שלהם ולהיות מסוגלים להציע מגוון סגנונות ויכולות תכנון שונות.

ההתרחבות העירונית וגידול של המטרופולין מוביל את הבניה לכיוון מודרני- אורבני מאשר סגנון כפרי למשל (אנשים יכולים לבחור בחזות מודרנית של בית פרטי ולבחור בסגנון מטבח כפרי…אך פחות ההיפך). למדיה (סרטים וסדרות) יש השפעה חשובה על "מה אנשים רוצים" והסגנון המודרני הופך למבוקש יותר, בעיקר במגזר הפרטי ולמי שיכול להרשות לעצמו.

 

אדריכלות מודרנית כפלטפורמה לרב גוניות

הבשורה היא שעולם האדריכלות ועיצוב הפנים אינו קופא על שמריו והוא רב גוני. אדריכלות מודרנית אינה צרה ומכוונת לסגנון אחד וצר של בנייה ועיצוב, זהו עולם שלם שניתן לגזור ממנו סגנונות וכיוונים רבים. בישראל של המאה ה-21 והגידול האורבני המשמעותי הסגנון המודרני כאן בשביל להישאר, במיוחד בבנייה חדשה ובתחום הבנייה הפרטית.

משרד האדריכלים פוסטילניק-ליזיק מספק שירותים ברמה גבוהה שנשענים על ותק של שלושה עשורים בעולם האדריכלות ועיצוב הפנים ומאות פרויקטים ולקוחות מרוצים! נינה, מנהלת המשרד והאדריכלית הבכירה בוגרת תואר ראשון ושני של הטכניון וחברה באיגוד האדריכלים והמהנדסים כמו גם באגודת האדריכלים ומעצבי הפנים בישראל.

מעוניינים לשמוע עוד? חייגו עכשיו למספר – 054-4782210 או לחצו כאן ותוכלו לבחון מקרוב פרויקטים שלקחנו חלק בהוצאתם לפועל.