אדריכלים במרכז – דברים שחשוב לקחת בחשבון

אדריכל הוא אותו איש מקצוע שתפקידו לקחת חלומות, רעיונות מופשטים, צרכים, העדפות אסתטיות ומשאלות לב ולהמיר אותם לחומר מוחשי בצורת מבנה.

הגדרה קצרה זו מקפלת בתוכה תהליך מורכב, רב שלבים, הדורש ידע תיאורטי ומעשי מקיפים, ניסיון רב, מיומנות, וראש פתוח.

המאפיינים הייחודיים של אזור המרכז

אזור המרכז מורכב מערים גדולות וצפופות, כמו גם מישובים קהילתיים הסובבים אותן, בהם יש כיום ביקוש הולך וגדל לפיתוח ובנייה ובעקבות זאת – ביקוש גבוה לאדריכלים.

מגפת הקורונה האיצה מגמה של הפיכת אזור המגורים לידידותי, מרווח ונעים יותר בעקבות הכורח להסתגר בבית לתקופות ממושכות. במקביל, חל שינוי בצרכים גם במבנים עסקיים, משרדיים וחללי נופש, שנאלצו להתאים את עצמם למציאות המשתנה.

המצב גרם לחלק מהאנשים לצאת מאזור המרכז אל הפריפריה, אך לצידם, יש לא מעט שממאנים להיפרד מהאזור, וזקוקים לפתרונות מקומיים, אשר באזור צפוף ורווי כאזור המרכז, מהווים אתגר לא פשוט לביצוע.

אחד הפרמטרים הקריטיים בתכנון פרויקט אדריכלי במרכז הוא בקיאות טובה בחוקי והיתרי בנייה ובתקנות עזר בתחום.

כאשר מדובר על תכנון פרויקט באזור המרכז, על האדריכל להתמצא היטב בכל האותיות הקטנות הייחודיות לאותה רשות מקומית בה הוא פועל. לדוגמא, יש הבדל גדול בין תכנון בניין מגורים בלב תל אביב, בו יש להתחשב בתקנות המתייחסות לצפיפות, לגודל של פתחים (דלתות, חלונות) או לחוקי שימור של מבנים מסוימים לעומת תכנון בית פרטי בשכונת מגורים, בו התקנות לגבי מרחק בין מבנים, גובה, תשתיות, או אחידות צורנית חיצונית – הן שונות.

אדריכלים במרכז – מחירים

עבודה עם אדריכל מיומן חוסכת כסף בטווח הקצר ובטווח הארוך:

  • בטווח הקצר: מהסיבה הפשוטה, שאיש מקצוע טוב יודע כיצד להימנע מראש מטעויות וממצבים שתיקונם מאריך מאד את זמן הבנייה ובא לידי ביטוי בתשלום מיותר על תוספת זמן עבודה ועל חומר מבוזבז.
  • בטווח הארוך: משום שאדריכל מיומן ייקח בחשבון תחזוקה שוטפת של המבנה ובחירת חומרים מתאימים ועמידים בהתאם, בידוד מיטבי מרטיבות, מחום ומקור וגם כיווני אור ואוויר שיחסכו בעלויות מיזוג אוויר וחשמל.

תמחור פרויקט בנייה מבוסס על משתנים רבים כגון: היקף הפרויקט ומורכבותו, החומרים בהם נעשה שימוש, הטכנולוגיות המשולבות במבנה, מידת המעורבות והפיקוח של האדריכל במהלך העבודות בשטח וגם הניסיון והוותק שלו.

אדריכלים במרכז מחירים

במשרד "PL Architects" תוכלו ליהנות מכל העולמות תחת קורת גג אחת ולזכות בשילוב הנדיר של ידע באדריכלות ובעיצוב פנים גם יחד.

שמי נינה ליזיק ואני דור שלישי של אדריכלים במשפחה שחיה ונושמת את התחום. בוגרת תואר ראשון של הטכניון בארכיטקטורה ותואר שני בשימור אדריכלי – אף הוא של הטכניון. בנוסף, מעצבת פנים, אמנית וציירת.

את המשרד הקמתי ביחד עם אבי לפני למעלה מ – 20 שנה. מאז צמחנו וצברנו ניסיון עשיר וידע מעשי – הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי ואנו עוסקים יום-יום בתכנון, שיפוץ ובעיצוב פנים של דירות, בתים פרטיים, תמ"א, הרחבות בנייה, בתי מלון ומתחמי נופש, עסקים ומפעלים.

צוות המשרד פועל מתוך תפיסה הוליסטית של ראיית צרכי הלקוח – האסתטיים, הפונקציונליים והרגשיים ותרגומם לצורה ולחומר, במטרה ליצור מרחב אופטימלי המותאם באופן ייחודי ללקוח.

 

נשמח לייעץ וללוות אתכם לאורך כל הדרך משלב הרעיון עד שלב מסירת המפתח.

מוזמנים ליצור קשר:

בטלפון:  04-956-5328

בטלפון הנייד:  054-478-2210

בדוא”ל:  pl.archs@gmail.com

או דרך עמוד "צור קשר" כאן באתר