מעצב פנים בחיפה – המלצות לבחירת מעצב

ברכות! רכשתם דירה, ועכשיו הזמן להתאים אותה לצרכים שלכם.

עיצוב פנים הוא בהחלט שירות שכדאי לקחת בחשבון בתהליך הזה, לא כדאי לעבור את התהליך הזה לבדכם, במיוחד אם אין לכם זמן ו/או את היכולת המקצועית לעצב את הבית החדש לטעמכם.

חשוב לציין, עיצוב פנים אינו מקצוע זניח ואינו נחלתם רק של אנשים עם "טעם טוב", זה לא מספיק להיות מעצב טוב או לעסוק בעיצוב בכלל. עיצוב הינו מקצוע רציני, ישנן מוסדות גבוהים שמלמדים את המקצוע והוא דורש למידה עמוקה, הבנה של חומרים, מעורות בשוק העיצוב המקומי והעולמי ועוד דרישות שמקנות למעצב תג של "איש מקצוע". כאשר גמלתם בהחלטה לצרוך את שירותיו של מעצב או מעצבת פנים חשוב שתבחרו נכון בהתאם למספר קריטריונים.

איך בוחרים מעצבת פנים?

מעצב פנים אפשר למצוא בדרכים שונות, כמו פרסומות, פה לאוזן, חיפוש באינטרנט והמלצות. איך יודעים אם המעצבת מתאימה לכם? קודם כל, חשוב לראות עבודות קודמות של המעצבת (באתר האינטרנט של המשרד או להגיע פיזית לאתרים בהם עיצבו את החלל) ולוודא שהטעם שלה תואם לזה שלכם. מעצב טוב יידע אמנם לעצב בסגנונות שונים, אבל לכל מעצב יש סגנון-טאצ'  ייחודי שבו הוא מתמחה. אם אתם נמשכים לעיצוב קלאסי או וינטאג', תעשו בחוכמה אם תבחרו במעצבת עם התמחות ואהבה לסגנונות האלה.

פגישה אחת יכולה להספיק כדי לדעת אם ביניכם ובין מעצבת הפנים יש כימיה. זכרו לקראת הפגישה להכין את רשימת הדרישות והצרכים שלכם לעבודת השיפוץ והעיצוב, כמו גם התקציב, אם יש לכם דוגמאות של דברים שאתם אוהבים כדאי להביא ולהציג אותם. שלב תיאום הציפיות על המעצב/ת הינו חשוב והכרחי הוא מייצר שפה משותפת ומונע פערים בהמשך הדרך.

חשוב שתעבדו מול איש מקצוע עם ניסיון, כזה או כזו שעשו דבר או שניים בהיסטוריה המקצועית שלהם. גם למוסד בו רכשו את ההכשרה שלהן יש חשיבות ויש הבדל גדול בין בוגר תארים ממוסד נחשב (טכניון למשל) לבין מעצב/ת שעשו קורס בהתכתבות של חודשיים בעיצוב ממקום לא ידוע.

מעצב פנים בחיפה המלצות

איפה לחפש ומתי?

כשמחפשים את הדרך האמינה ביותר למציאת מעצב פנים בצפון, המלצות הינן פרמטר חשוב ביותר- לקבל עליו המלצה ישירה ממכר קרוב, אך יחד עם זאת עדיין לא לוותר על כניסה לאתר האינטרנט של איש המקצוע וצפיה בפרויקטים המוצגים בקטגוריה המתאימה. מהלך יסודי יותר יהיה לבקר באתר/ בית/ נכס שעבר עיצוב, אפילו יותר מאחד וקבלת המלצות ישירות מהלקוחות עצמם שעבדו איתו/ה.

עידן הקורונה הביא אותנו לבצע פעולות רבות בזום ובמרחק, ישנם מקצועות ופעולות שקשה לבצע בשלט רחוק. רצוי למצוא איש/אשת מקצוע בטווח נסיעה שפוי מאתר השיפוץ/ עיצוב. אם הבית שלכם המיועד לעיצוב נמצא באזור חיפה והקריות ואפילו בגליל ובעמקים כדאי שתמצאו מעצבים שפעילים האזור הנ"ל.

פירוט הפרויקט, ניסיון והצעת מחיר

לפני שאתם קופצים למים הקרירים והעמוקים של פרויקט עיצוב או שיפוץ בעלות יקרה במיוחד חפשו איש או אשת מקצוע נגישים (תקשורת, קרבה גאוגרפית, יכולת מקצועית מוכחת). מעצבי פנים – תפקידם לתכנן את החלל, לחלק אותו לחדרים ופונקציות, לקבוע את הפריטים שיוצבו בחלל ואת החומרים והצבעים שבו, בנוסף, תפקידו לתכנן את שאר האלמנטים העיצוביים – קטנים וגדולים. בקשו לראות את פירוט התוכנית והשלבים בהצעת המחיר של המעצב. בררו מה כלול בהצעה ומה לא.

מעצבת פנים בחיפה- המלצות

האדריכלית נינה ליזיק פועלת עשרות שנים בזירה הצפונית ולאחרונה גם במרכז הארץ. בנוסף לעבודתה כאדריכלית בכירה (ניסיון רב בתחום תכנון הבנייה של בתים פרטיים), היא גם מעצבת מבוקשת ובעלת מוניטין גבוה. נינה בוגרת הטכניון (תואר שני) ומייצגת משרד אדריכלים של 3 דורות הפועל עשרות שנים בישראל.

לפרטים נוספים צרו קשר, בדוא"ל: pl.archs@gmail.com, בטלפון: 04-9565328, או בנייד: 054-4782210.