עיצוב חיצוני של בתים פרטיים

עולם האדריכלות ועיצוב הפנים מלא וגדוש בקטגוריות, תת תחומים וסגנונות. היכרות עמוקה עם רובם יסייעו לאדריכל להביא לכדי ביצוע תוכנית אדריכלית או תוכנית עיצוב לכדי ביצוע. קיימת חלוקה ברורה בין שלב האדריכלות לשלב עיצוב הפנים. אדריכלות מתייחסת  לראייה כוללת של מבנים מבחינת החללים והנפחים שלהם- סביבת המגורים והמחייה. עיצוב פנים מתייחס לאלמנטים שמכסים את החללים. אך קיים עוד היבט/ תחום חשוב והוא עיצוב בתים פרטיים מבחוץ.

עיצוב פנים של בית פרטי מובל על ידי 3 דברים עיקריים:

א. חלומותיו וצרכיו של הלקוח.

ב. מגבלות המבנה ואופיו ההנדסי.

ג. יכולותיו של האדריכל/ית או מעצב/ת הפנים.

כאשר מתמודדים עם אדריכלות חוץ (בתים פרטיים) ישנם משתנים נוספים שמשפיעים ומכתיבים לנו את תוכנית העבודה:

  • צרכים של הדיירים.
  • תחביבים ומאפיינים של הדיירים.
  • נוף סביבתי של הנכס.
  • נגישות- כבישים מסביב לבית (בית פינתי למשל).
  • מדרכות ותמרורים/ רמזורים קרובים.
  • מיקום או כיוון הגינה יחסית למבנה (אור/חושך)
עיצוב חיצוני של בתים פרטיים

עיצוב חוץ בית פרטי

אי אפשר להשלים תהליך תכנון ועיצוב של בית פרטי בלי לתת את הדעת לנושאים שונים שקשורים להיבטים החיצוניים שלו. טעות נפוצה היא להפריד בין החוץ והפנים, חייב להיות קשר עיצובי בין חוץ הבית והפנימה שלו. בפועל מתקיים ביניהם קשר הדוק, הבית הוא המשך ישיר של החצר והכניסה לבית מבחינת חומרי גלם, צבעים, רהיטים, סגנון (מודרניזם מול כפרי למשל) ועוד.

כאשר עוברים לטפל בגינה יש לאזן בין צמחיה, עצים ושטח הדשא, יש לקחת בחשבון את מיקום החניה, השביל המוביל לבית המגורים ואלמנטים נוספים כמו דק, מטבח חיצוני ואזור ישיבה.

בשנים האחרונות הולכת ומתגברת מגמה מקצועית של השקעה בחלל הגינה, והפיכתו לחלק בלתי מבוטל ואינטגרלי מהבית כבר בשלב התכנון הראשוני. אדריכלים רבים פונים לתכנון בית פרטי מגבולות המגרש ולא רק מגבולות המבנה- החלל החיצוני והחלל הפנימי  אחד הם יחידה אחת מבחינה תכנונית.

לסיום, שילוב בעלת מקצוע העוסקת גם באדריכלות וגם בעיצוב ימקסם את התהליך ואת הצלחתו: שילוב עיצוב ודקורציה של חוץ הבית עם ההיבט ההנדסי.  זה בא לידי ביטוי בכל התחומים ההנדסיים והעיצוביים כמו גם  התאמת תשתית החשמל והאינסטלציה של חלל החוץ לצרכי המשפחה.

עיצוב חוץ בתים פרטיים

משרד האדריכלים פוסטילניק-ליזיק הינו משרד ייחודי המביא עימו ניסיון של שלושה דורות בליווי מקצועי של תהליכי תכנון, בנייה ועיצוב של בתים פרטיים, בתי מלון, וילות יוקרה ומבני ציבור. נינה, האדריכלית המובילה הינה בוגרת הטכניון (תואר ראשון ושני), אמנית ציור מוכחת ומוכשרת ומעודכנת בכל הנעשה בסצנה העולמית של עולם העיצוב והאדריכלות (נסיעה לתערוכות בארץ ובעולם וכו').

נינה חברה באיגוד האדריכלים והמהנדסים ובאגודת האדריכלים ומעצבי הפנים כחברה מן המניין ומהווה מקור השראה לבעלי מקצוע רבים בתחום.

נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון מספר – 054-4782210. אתם מוזמנים ללחוץ כאן ולהתרשם מפרויקטים שביצענו וליווינו.