בשני העשורים האחרונים חל היפוך מגמה בתחום תכנון בתי המלון בתל אביב והמרכז. אם בעבר המלונות היו סמוכים לקו החוף ובעלי ממדים גדולים מאוד (הילטון, אינטרקונטיננטל וקרלטון הן דוגמאות למלונות מסוג זה), הרי כיום יזמים רבים בוחרים לבנות מלונות קטנים יותר בלב הפועם של תל אביב – מלונות בוטיק ברמה גבוהה מאוד אשר מעניקים יחס אישי ומפנק לתיירים הבאים להתארח.

מגוון המלונות בעיר מאפשר לתיירים לבחור מבין שלל האפשרויות השונות את המלון המתאים להם ביותר. על מנת ליצור בידול בין מלון למלון יזמים רבים בוחרים להשקיע מחשבה רבה בעיצוב החיצוני והפנימי של המלון וניסיון לייחד אותו משאר המלונות. לשם כך, פונים היזמים למשרדי אדריכלים בעלי ניסיון רב בתחום תכנון בתי מלון, אשר יוכלו להעניק לבית המלון החדש, גישה מרעננת ועיצוב שיגרום לתיירים לבחור במלון זה מבין האופציות השונות.

אז איך מתחיל תהליך התכנון של בית מלון?

התהליך מתחיל בפגישה מקדימה בין היזם לאדריכל ובה הוא פורש את הרעיון לגבי אופי המלון. בשלב זה חשוב מאוד לדייק ולהבין מי הם קהלי הלקוחות של המלון (יש הבדלים גדולים בין מלון המתמחה בעיקר באנשי עסקים, מלון המיועד למשפחות או לתיירים צעירים). לכל קהל יעד יש את הדרישות והבקשות שלו, כמו גם מאפיינים אחרים, ולכן חשוב לגלות ולברר מהם האלמנטים החשובים שיש להכניס בתכנון. לאחר הפגישה הראשונית בה גם מוודאים שיש כימיה ותקשורת טוב בין היזם לאדריכל, נקבעת פגישה שנייה בה מוצגים בפני היזם שרטוטים ראשוניים, הדמיות ורעיונות לגבי התכנון הסופי. לאחר מתן הערות מצד הלקוח נערכת פגישה נוספת בה מוצגים השרטוטים הסופיים ובמידה והם מאושרים – ניתן להגיש את התוכניות לוועדה המקומית לקבלת האישורים הנדרשים.

תכנון ועיצוב מלון במרכז

מהן הסיבות שחשוב לבחור באדריכל מנוסה?

תכנון של בית מלון הוא אחד בפרויקטים המורכבים ביותר בתחום האדריכלות ודורש ירידה לפרטים רבים וזאת מכיוון שבית המלון צריך לקבל אישורים מגורמים רבים. בתכנון המלון עצמו צריך לדעת לתכנן חללים לא שגרתיים (אזור הקבלה, חדר האוכל, מטבח, חדרי תפעול, חדרי פגישות ועוד). מכיוון שהנדל"ן בישראל ובאזור המרכז בפרט הינו יקר מאוד. חשוב לדעת לנצל ביעילות כל מטר רבוע בצורה הנכונה והמדויקת ביותר. אדריכל מנוסה ומקצועי יוכל לחסוך ליזם כסף רב הן בשל ההיכרות שלו עם התקנות והאישורים שיש להגיש והן בשל הניסיון של בניצול נכון של החללים בצורה הטובה ביותר. העבודה מתבצעת במהירות וביעילות והיזם יכול לדאוג לשאר הפרטים הנוגעים לתפעול המלון.

המשרד של נינה ליזיק מתמחה למעלה מ-30 שנה בבניה למגורים – בתים פרטיים, תמ"א, עיצוב פנים והרחבות, וגם בבניה ציבורית – בתי מלון, כפרי נופש, מפעלים, מעבדות ויקבים פרטיים.

במהלך השנים ביצענו מאות פרויקטים בתחומים אלו, מתוכם עשרות פרויקטים במרכז הארץ, תוך ליווי אישי ושימת דגש על תקשורת והבנת צרכי הלקוח. אם ברצונכם לשמוע פרטים נוספים על הפרויקטים שלנו נשמח אם תתקשרו אלינו לטלפון: 04-9565328 או לטלפון נייד: 054-4782210 או צרו קשר כאן.